8. augusta 2017

Výlet na Plitvické jazerá


Ahojte, pred mesiacom som bola na klasickej dovolenke pri mori v Chorvátsku. Taká ta klasická dovolenka s rodinou. Väčšinu dovolenky sme  boli buď v mori alebo na deke chytali bronz. Ale o tom tu nechcem teraz písať, pretože to nie je podstatné. Keď sme mali už dosť kúpania sa v slanej vode a pečenia sa na pláži rozhodli sme sa podniknúť pár menších výletov. Jeden bol na prekrásnu pláž v meste Baška ale akurát vtedy strašne fúkalo a veľa záberov z tadiaľ nemám. Ďalší menší výlet bol do krásneho historického mesta Krk. Tam sme boli krátko, popozerali sme si kostoly, chrámy, poprechádzali sa popri hradbách a nazreli do pár krásnych starých ulíc ktoré mne osobne pripomínali miestami Benátky. Z tohto výletu som dala pár fotiek na instagram. Ale ten najväčší celodenný výlet ktorý sme podnikli bol na Plitvické jazerá a práve  o tomto krásnom národnom parku bude tento článok.
 Na výlet sme vyrazili o 4 hodine ráno. V polospánku som nasadla do auta aj s vankúšom a celú viac ako dvojhodinovú cestu som prespala. Zobudila som sa až keď sme boli skoro na mieste. So sebou som si zobrala šortky na prezlečenie a cestovala som v dlhej čiernej sukni. Čo som nečakala bol výrazný rozdiel teploty na ostrove Krk v malom mestečku kde sme boli teplota neklesla pod 30 stupňov a na Plitvických jazerách bola  len 23 stupňov a my sme nemali so sebou žiadne bundy ani dlhé nohavice.  Po čase sa ale teplota začala trochu zlepšovať a počasie nám prialo. A po niekoľko hodinovej túre cez kopce, mosty, 1000 schodov sme boli radi, že sme išli oblečený na ľahko.
 Drevené mosty boli takmer všade, prechádzali sme po nich cez jazerá kde pod nami plávali ryby ktoré sme v čistej vode mohli krásne pozorovať.  Pár sa mi ich podarilo aj odfotografovať spolu s obrovskou rybou iba pol metra odo mňa a dokonca mám fotku aj  hada vo vode. Ešte sa vrátim k tým mostom, úprimne nebolo mi jedno keď som cez ne musela chodiť, každú chvíľu som mala strach, že sa prehnité drevo zlomí a ja spadnem do vody spolu s dvoma fotoaparátmi a telefónom.
Táto krásna jaskyňa a za ňou kamenné schody ktoré viedli na vrchol kopca ma skoro zabili. Strmí výstup k nej bol skoro nad moje sily. Navyše to bolo neskutočne vysoko najmä pre človeka ktorý sa bojí výšok tak ako ja. :D Ale stálo to za ten výhľad , ktorý môžete vidieť na pár fotkách trochu nižšie.

 Na záver pridávam ešte dve fotky spomínanej ryby a hada ako dôkaz toho, že som si ich nevymyslela.
To je odo mňa na dnes všetko. Fotiek mám síce oveľa oveľa viac ale nechcela som ich sem dať 30, preto som sa snažila vybrať tie najviac zaujímavé. Napíšte mi do komentárov či ste boli v tomto krásnom národnom parku aj vy. A ja dúfam, že sa Vám môj článok a hlavne fotky páčili.
Andrea Nalens

4 komentáre:

  1. Vyzerá to tam naozaj nádherne,možno aj ja tam zavítam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Good pictures, have a good day

    https://elegant-e.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vyzerá to ako v nejakej rozprávkovej krajine :) Raz sa tam určite chcem pozrieť :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. I will love to go to that place. It looksamazing!!! Stunning pictures...
    I follow you,can we follow each other?

    https://elogiosamislocuras.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť