18. júna 2015

Život v UK- začiatky a pády

Krásny štvrtkový večer prajem.
Dnešný post bude úplne iný ako tie predošlé a to hlavne tým, že bude tak trošku osobnejší. V Anglicku žijem už viac ako 9 mesiacov a tak ma napadlo Vám čo to napísať o tom ako som sa sem dostala, čo všetko som tu zatiaľ zažila, s akými problémami som sa musela vysporiadať, ale hlavne o samotnom živote v Anglicku. Nebudem zachádzať úplne do detailov, lebo to by bol tento článok asi nekonečne dlhý ale budem sa snažiť spomenúť všetko pre mňa dôležité.
 Začnem asi pekne od začiatku. Do Anglicka som vycestovala s mojom bývalou spolužiačkou koncom septembra. Vtedy som si myslela, že tu ostanem maximálne 3 mesiace, zarobím nejaké peniaze, vrátim sa domov na Slovensko a potom uvidím čo ďalej. Ale tak to tu nechodí, ak si chce človek niečo ušetriť, musí tu ostať viac ako len 3 mesiace. Na začiatku som robila v sklade s hračkami, kde som spoznala aj svojho priateľa a ten ma prehovoril ostať v Anglicku dlhšie. V podstate nemala som žiadne plány na Slovensku a aj napriek tomu, že som si už kúpila letenku, ostala som. Zažila som svoje prvé Vianoce bez rodiny a k tomu ešte v neznámej krajine. Potom aj Silvester. Neskôr nás všetkých prepustili z roboty lebo ako sme neskôr zistili, nešlo o dlhodobú prácu ale iba o sezónnu. Nie je nič horšie ako prísť o prácu v cudzej krajine a to ešte v januári. Vtedy je v celom Anglicku strašne málo roboty a vlastne nájsť si prácu je nemožné.  Boli sme nútený niekoľko krát sa presťahovať, mesiac sa pretĺkať životom v Anglicku bez príjmu a popritom platiť si nájom a stravu. Žili sme  iba z toho, čo sme si našetrili predtým. Ale zvládli sme to a ako zázrakom, keď sme to už vzdávali a chceli sa vrátiť na Slovensko, naskytla sa nám pracovná príležitosť, ktorá bola tak trošku risk. Ostali nám totiž peniaze buď na cestu domov alebo na túto prácu ktorá nebola tak úplne lacná záležitosť (poplatky, nájom a iné náklady). Zvolili sme si risk, lebo sa ani jednému nechcelo vracať domov. A mne už vôbec, odmietla som sa vrátiť s prázdnymi vreckami a počúvať reči mojej rodiny typu: Ja som ti to hovorila, načo si tam vôbec išla doma by ti bolo lepšie a aj by si si ušetrila a podobné. Do nového mesta som prichádzala s malou dušičkou a dúfala, že to nebude žiaden podvod. Lebo som fakt netúžila s plačom volať rodine a prosiť ich o kúpu letenky, aby som sa mala ako dostať domov. Našťastie to nebolo nutné. Robota sa vydarila a po troch mesiacoch a pár týždňoch nám navrhli kontrakt priamo s firmou pre ktorú sme pracovali. Aj keď robota je náročná, hlavne preto, že väčšinu času stojím na nohách a vešiam oblečenie na vešiaky, napriek tomu že pracujem po 12 hodín a niekedy to je naozaj drina ale som tu zatiaľ šťastná.  A  aj keď život tu nie je ľahký aj tak to tu mám rada. Síce som sa sťahovala tuším 7x a bývala v 4 rozličných mestách, konečne som sa ustálila a začína sa mi dariť.
V Anglicku nechcem ostať navždy ale ešte si tu pobudnem pár mesiacov. Za tú dobu mám v pláne cestovať a vidieť z tejto krásnej zeme čo najviac. Ale to bude musieť ešte počkať, pretože najskôr ma čaká cesta na Slovensko. 2.7. uvidím svoju rodinu naživo po viac ako 10 mesiacoch. Čo je neuveriteľné a veľmi sa na to teším.
Tým, čo sa dostali až sme chcem pogratulovať. Ja osobne nemám rada veľmi dlhé posty a tento nepatril medzi tie najkratšie. Ale ešte by som chcela niečo malé dodať na záver. Ak Vás tento článok zaujal, môžem pripraviť viacej takýchto podobných ak by ste mali záujem. A ešte chystám menšiu GIVEAWAY z Anglicka. Chcem nakúpiť nejaké produkty prevažne kozmetické, ktoré sa na SR alebo ČR nedajú kúpiť alebo sa zháňajú veľmi ťažko a v priebehu ďalšieho mesiaca vyhlásiť súťaž. Nemali sme tu žiadnu už veľmi dlho a tak si myslím, že to je celkom dobrý nápad. Môžte mi do komentárov napísať o aké produkty by ste mali prevažne záujem.
Prajem krásny zvyšok večera.
Nalen

14 komentárov:

  1. Tak to je prostě osud, že se takhle naskytla ta riskantní možnost, buď riskovat nebo odjet :). Zní to úžasně, asi to není jednoduchý život (myslím v tom nejjednodušším smyslu, že se nemusíš o nic moc starat), ale zní to opravdu dobrodružně :)! Takže já jsem rozhodně pro víc takových článků ;).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem ti Johanka, tvoj komentár ma veľmi potešil a určite budem písaŤ takéto články častejšie :) Nie je to ľahké ale zatiaľ som spokojná s tým ako to všetko dopadlo :)

      Odstrániť
  2. Super článok :3 Ja osobne by som veľmi privítal viacej článkov takéhoto typu :3 :)
    Je to zaujímavé a hlavne po prečítaní tohto článku si človek uvedomí, že v tom zahraničí to nie je také jednoduché ako to každý ospevuje, že aj tam sa vyskytnú komplikácie, na ktoré ťa nikto vopred neupozorní :)
    A som nesmierne zvedavá, čo bude v GIVEAWAY :3

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Určite budem v písaní podobných článkoch pokračovať :) Veľmi ma potešili tvoje slová. Je to náročné ale má to svoje výhody.Človek rýchlejšie dospeje v zahraničí, keď je nútený sa vysporiadať s ťažkostiami. Je to ponaučenie a život v cudzine mi priniesol aj veľa radostí. Napríklad v podobe môjho priateľa, nových kamarátov a podobne :)

      Odstrániť
  3. Super článek :) já bych tam chtěla jednou zůstat :)
    dreammorebabe

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja som mala pôvodne taký plán, ostať v Anglicku natrvalo. Ale momentálne ma láka cestovanie a skúmanie nových miest, krajín. Ale určite sa chcem vrátiť domov, nie nadarmo sa hovorí všade dobre ale doma najlepšie.

      Odstrániť
  4. ako som čítala tak sa mi robili zimomriavky, veru že to neni niekde ľahké ale doma je doma:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Každý kto sa rozhodol vycestovať za prácou do zahraničia tak sa určite stretol s podobnými ťažkostiami. Nie je to veru ľahké ale je to dočasné :) Presne doma je doma. Pekne si to vystihla :)

      Odstrániť
  5. lovely post, happy Monday!

    http://itsmetijana.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Super že si zostala, si mladá, môžeš ešte riskovať. Určite si to naplno uži, držím ti palce a nech sa ti darí :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem ti veľmi pekne Biba. Budem sa snažiť naplno využiť čas strávený v Anglicku :)

      Odstrániť
  7. super zaujímavý článok, mám dve sesternice, ktoré dlhodobo žijú v UK, a vždy, keď sa mi na VŠ nedarí alebo sa bojím skúšky, si poviem, že pôjdem za nimi pracovať :D aj keby si mám zarábať len na jedlo a bývanie, stále by to bol pre mňa veľký zážitok, pretože Británia sa mi veľmi páči :)
    teraz vážne, dúfam, že budú ešte nejaké podobné posty o živote v UK :)
    ľúbezná

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Haa to je najlepšie riešenie. Určite si v Anglicku zarobíš aj na viac než len jedlo a bývanie. Ale máš pravdu určite by to bol zážitok. Mňa osobne veľmi fascinuje historá, pamiatky a aj celkovo spôsob života tu je úplne iný. Ďakujem krásne, budem sa snažiť v čo najkratsom čase nejaký napísať. Možno budem pridávať každý mesiac jeden článok na podobnú tému o žovote v UK :)

      Odstrániť