13. júla 2014

Benátky! Venezia Random 2014

Čaute baby, dnes to bude sľúbený článok o Benátkach. Aj keď som ho plánovala  zverejniť o pár dní skôr, ale absolútne som nemala čas. A preto ho zverejňujem až teraz. Do tohto krásneho mesta sme sa vybrali v utorok. Veľmi som sa tešila aké to tam bude a hlavne na všetky tie krásne historické pamiatky a budovy. V Benátkach som bola už predtým, ale to som bola strašne malá a na nič si nepamätám a tak, keď sme tam konečne dorazili, fotila som do zbláznenia.
Rozhodli sme sa  ísťdo Benátok loďou. Bolo to najrozumnejšie riešenie a aj väčší zážitok. Lístok tam aj späť stál na jednu osobu  15 eur, čo je celkom prijateľná cena. Najskôr sme sa chceli ísť pozrieť na tie najznámejšie budovy a pamiatky, ako sú napríklad Námestie sv. Marca a taktiež Basillica  Di San Marco či most  Rialto.
Veľmi ma zaujali krásne výklady obchodov. Rovnako ako aj budovy z rôznych historických období. S čím som vôbec nepočítala bolo to neuveriteľné množstvo ľudí a miestami až úplne zablokované uličky. Cesta na Námestie sv. Marca nám trvala 2x tak dlho ako by mala. Ľudia tam boli bezohľadný a všade zavadzali. Dokonca sme tam aj zablúdili! V rukách sme mali dve mapy a aj tak sme sa stratili. Stačilo len zle odbočiť a už sme nevedeli kde sa nachádzame. A tak som chodila od jedného baru k druhému a vypytovala sa na cestu. Už mi to bolo aj trápne ale čo iné sme mali robiť? Niektorý ľudia nám ochotne poradili a ukázali cestu, ale našli sa aj taký, ktorý boli strašne neochotný a poslali ma preč.
 Keby som to mala spočítať, tak som sa minimálne 5x pýtala na cestu 5 ľudí. Fakt zábava, len čo vám poviem.




















Neodmysliteľnou súčasťou Benátok sú krásne gondoly.A keď už som sa na nich nevozila tak som si ich
aspoň odfotila.
Ale pri tom našom blúdení, sme našli krásne historické budovy a miesta, ktoré by sa nám inak nepodarilo nájsť. Takže som aj celkom rada že sme sa trošku stratili. A tu máte pár fotiek z miest, ktoré sme objavili, keď sme sa stratili:


O a aby som nezabudla fotka výkladu  obchodu, ktorému robí reklamu môj obľúbený herec Hugh Jackman.  Keď som ho uvidela musela som si ho vyfotiť :D


A posledná je už tesne pred odchodom z Benátok na lodi s mojou sestru Natáliou.


Takže zhrnutie. Benátky sú síce krásne a oplatí sa ich vidieť ale rozhodne by som tam nechcela stráviť dlhší čas ako je jeden deň. A úprimne ľutujem všetkých ľudí,  čo sa vyberú do Benátok na dovolenku. Už len predstava toho, že by som musela v Benátkach stráviť týždeň či dva a predierať sa prepchatými a vo väčšine prípadov úzkymi uličkami je mi nepríjemná.

Andrea Nalens

6 komentárov:

  1. Fíha, tak určite by mi nebolo všetko jedno, keby som sa stratila v Benátkach :-) ale určite je to krásne a čarovné mesto.
    The city of fashion

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ano to máš pravdu, Benátky sú krásne a čarovné, pekne si to vystihla :o)

      Odstrániť
  2. hlavne že ste si to užili a všetko dopadlo dobre:))benatky su pekne

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne presne, to si aj ja hovorím :o) Alebo mohlo byť aj horšie :D

      Odstrániť